Ile opon zimowych zamontować?

Zdarzają się kierowcy, którzy ze względu na oszczędność, przy zmianie opon letnich na zimowe, stosują rozwiązanie, jakim jest wymiana tylko dwóch opon. Najlepszym rozwiązaniem jest jednak zamontowanie czterech nowych, dzięki czemu będziemy pewni, że ich stan jest idealny. Posiadanie czterech identycznych opon, w Polsce nie jest wymagane. Należy pamiętać, że na obu osiach można stosować różne opony, ale już na tej samej osi nie. Niestety takie mieszanie powoduje obniżenie osiągów samochodu. Przemawiają za tym fakty, że inne są: drogi hamowania, Czytaj Całość

Stanowcze „nie” dla opon zimowych latem

Wszyscy kierowcy są przekonani, że opony letnie nie nadają się do warunków zimowych, ale fakt, że popularne „zimówki” są zagrożeniem na drogach latem, za bardzo do nich nie przemawia. Z badań wynika, że wielu kierowców nie widzi zagrożenia poprzez stosowanie takiego ogumienia, inni usprawiedliwiają brak wymiany zbyt wysokimi kosztami z tym związanymi. Jeszcze inni, mimo, że je wymieniają, to i tak nie widzą w tym większego sensu. Minusów jednak jest wiele. Opony zimowe są zbudowane z miększej mieszanki gumy niż Czytaj Całość

Co wiesz o budowie opon zimowych?

Popularne opony zimowe, zbudowane są ze znacznie innego materiału co opony letnie. W skład takiej struktury przeznaczonej dla opon zimowych wchodzi syntetyczny kauczuk, posiadający dodatek krzemu. Kiedy mamy taką oponę możemy być spokojni, że w niskiej temperaturze nasza opona będzie w posiadaniu wystarczającej elastyczności, co będzie się wiązało z lepszą przyczepnością naszego samochodu w czasie niskich temperatur. Następną ważną cechą jeśli chodzi o różnice w oponach letnich i zimowych jest ich konstrukcja jak i budowa bieżnika. Bieżnik, jaki znajduje się Czytaj Całość